Spadek temperatury cieczy chłodzącej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • greg505
    L&K
    • 2013
    • 1239

    #26
    Zamieszczone przez Panoramix
    W 1.8 TSi: -5, pierwszy 1KM ciecz zagrzana, kolejne 4KM temp oleju 65 stopni - kolejne 3 temp oleju 90 stopni - jazda kapeluszowa, masz 60 - 70 km/h na 4 i 5 biegu bez gwałtownych przyspieszeń.
    Potwierdzam, ale u nas w 1.8 nie ma klasycznego termostatu, elektronika wszystkim steruje
    Black magic

    Komentarz

    • tomekb1
      Rider
      • 2013
      • 352

      #27
      Zamieszczone przez Przem78
      I jeszcze jedna rzecz jaką zauważyłem jak zaczęły się mrozy to to że wzrosły trochę obroty na luzie (wcześniej ok 650 rpm/min) teraz ok 850 rpm/min
      O tak. Trochę wkurzające to jest. Do tego przy dojeżdżaniu do skrzyżowań i hamowaniu silnikiem sterownik zwiększa niekiedy dawkę paliwa i auto zaczyna przyśpieszać zamiast zwalniać, a to już jest mocno wkurzające.

      [ Dodano: Sob 25 Sty, 14 15:51 ]
      Zamieszczone przez arturas03
      A do O3 ktoś z Was założył?
      Pozdrawiam
      Tomek

      Komentarz

      • Ralfik
        Ambiente
        • 2013
        • 225
        • Octavia III (5E3)
        • DADA 1.5 TSI 150 KM

        #28
        to nie jest atrapa do octavii3 :

        Komentarz

        • spike1314
          Drive
          • 2013
          • 61

          #29
          Dołączę do tematu z pytaniem - dzisiaj przy -12 pomimo że temperatura w końcu doszła do ok 90 st (olej) (przy okazji - potwierdzam że 1.4 strasznie długo się nagrzewa) cały czas na wolnych obrotach miałem tak ok 1000 obr/min - spalanie 0,8 - 0.9 l /godz. Normalnie przy wyższych temperaturach standardowo 0.5 - 0.4 i ok 650 obr/min - też tak macie przy niskich temperaturach i trasach po mieście?

          Komentarz

          • Tomcio
            Ambiente
            • 2008
            • 162
            • Opel

            #30
            Tak.....przy niskich temperaturach komputer trzyma wyzsze obr. biegu jalowego.
            No i SS man nie dziala

            Komentarz

            • tomekb1
              Rider
              • 2013
              • 352

              #31
              Zamieszczone przez Tomcio
              Tak.....przy niskich temperaturach komputer trzyma wyzsze obr. biegu jalowego.
              Tak tylko ciekawe po jaką cholerę tak zrobili. Rozumiem, że jak silnik jest zimny, ale jak ciepły?
              Pozdrawiam
              Tomek

              Komentarz

              • Tomcio
                Ambiente
                • 2008
                • 162
                • Opel

                #32
                Sam nie wiem.... w tych nowych autach jest tak rozbudowana elektronika ze moze w celu dbania o doladowanie aku ...?

                Komentarz

                • arturas03
                  L&K
                  • 2009
                  • 1298
                  • Toyota
                  • AGN 1.8 20V 125 KM
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #33
                  Zamieszczone przez Ralfik
                  to nie jest atrapa do octavii3 :
                  Nikt tak nie twierdzi. Ja mam OII.
                  Octavia II FL 1,9 TDI 2009 r.
                  Toyota Auris II TS Hybrid 2016r.

                  Komentarz

                  • Przem78
                    Rider
                    • 2013
                    • 561

                    #34
                    Zamieszczone przez tomekb1
                    Zamieszczone przez Tomcio
                    Tak.....przy niskich temperaturach komputer trzyma wyzsze obr. biegu jalowego.
                    Tak tylko ciekawe po jaką cholerę tak zrobili. Rozumiem, że jak silnik jest zimny, ale jak ciepły?
                    IMO chyba po to, żeby płynnie ruszać bez szarpnięć i zerwania przyczepności bez dodawania gazu. Dzisiaj testowałem i spokojnie można jechać do 3 biegu bez dodawania gazu, w zimę może to być pomocne przy jakiś trudnych podjazdach, zaspach itp. Kolejna ciekawostka spryskiwacze reflektorów działają do -10 *C później komputer blokuje przy - 9 działają normalnie przy - 11*C już nie
                    Pozdr. Przemek

                    Komentarz

                    • elektrykprosty
                      Rider
                      • 2013
                      • 311

                      #35
                      Gdzieś czytałem o problemach z nieosiąganiem temp roboczej i związanej z tym kiepskim ogrzewaniem w OIII. Wymieniano na gwarancji termostat.

                      Komentarz

                      • tomekb1
                        Rider
                        • 2013
                        • 352

                        #36
                        Zamieszczone przez Przem78
                        Zamieszczone przez tomekb1
                        Zamieszczone przez Tomcio
                        Tak.....przy niskich temperaturach komputer trzyma wyzsze obr. biegu jalowego.
                        Tak tylko ciekawe po jaką cholerę tak zrobili. Rozumiem, że jak silnik jest zimny, ale jak ciepły?
                        IMO chyba po to, żeby płynnie ruszać bez szarpnięć i zerwania przyczepności bez dodawania gazu. Dzisiaj testowałem i spokojnie można jechać do 3 biegu bez dodawania gazu, w zimę może to być pomocne przy jakiś trudnych podjazdach, zaspach itp.
                        Tylko może to być też niebezpieczne, kiedy samochód przy hamowaniu silnikiem przed skrzyżowaniem zamiast zwalniać, zaczyna przyśpieszać.
                        Mogło by być tak, żeby to zwiększanie dawki działało tylko przy zimnym silniku, a potem, żeby było już normalnie. Ciekawe, czy dałoby radę jakoś zmienić ustawienia sterownika.
                        Pozdrawiam
                        Tomek

                        Komentarz

                        • skrzatek70
                          Classic
                          • 2014
                          • 11

                          #37
                          Wizyta w serwisie . Termostat jest ok . Powiedziano iż spadek temperatury spowodowany jest pobieranie ciepła potrzebnego do nagrzewania wnętrza . Gdy ustawiłem minimalny nadmuch , to wskaźnik szybko wskazał 90 stopni . Odbyłem jazdę innym autem ,z tym samym silnikiem .Zachowanie wskaźnika temperatury było identyczne jak w moim samochodzie .

                          Komentarz

                          • Ralfik
                            Ambiente
                            • 2013
                            • 225
                            • Octavia III (5E3)
                            • DADA 1.5 TSI 150 KM

                            #38
                            Szkoda, że pożałowali na nagrzewnicy elektrycznej tak jak miałem O2 BXE za moment leciało ciepło a teraz trzeba przejechać parę kilometrów i nadmuch na 6 kresek co najmniej, ale tragedii z tym ogrzewaniem w O3 nie ma .Miałem auta które gorzej się nagrzewały.

                            Komentarz

                            • poldolot
                              Classic
                              • 2013
                              • 31

                              #39
                              Ja zauważyłem, że jak się ruszy na zimnym (na dworze ok -7) i jedzie bez postojów (czyt. bez świateł i korków) to po jakiś 5 minutach już się wskazówka rusza a 90 stopni ma po 10 minutach, ale jakiekolwiek zatrzymanie i wskazówka momentalnie spada w F1 1.4 nawet tak nie było, faktycznie mogli to lepiej opracować ;P
                              Aktualnie O3 1.4 TSI 103kW (140KM)
                              Poprzednia F1 1.4 50kW (68KM)

                              Komentarz

                              • Łabik
                                Rider
                                • 2013
                                • 346
                                • Octavia III (5E3)
                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                #40
                                U mnie po przejechaniu jakieś 4km mam już 90 stopni.
                                W mieście jak stoję na światłach i mam włączony nawiew na średni poziom, to temperatura trzyma cały czas około 90 stopni nie zauważyłem większych spadków, może bardzo minimalne.
                                Octavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki.
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75869
                                http://www.youtube.com/channel/UCgYZicxNasAMuZs6oEIQvAA

                                Komentarz

                                • skrzatek70
                                  Classic
                                  • 2014
                                  • 11

                                  #41
                                  Zamieszczone przez poldolot
                                  Ja zauważyłem, że jak się ruszy na zimnym (na dworze ok -7) i jedzie bez postojów (czyt. bez świateł i korków) to po jakiś 5 minutach już się wskazówka rusza a 90 stopni ma po 10 minutach, ale jakiekolwiek zatrzymanie i wskazówka momentalnie spada w F1 1.4 nawet tak nie było, faktycznie mogli to lepiej opracować ;P
                                  Mam bardzo podobnie , ale 10 min przy 2 zatrzymaniach , nie pozwala osiągnąć na wskaźniku 90 stopni

                                  Komentarz

                                  • poldolot
                                    Classic
                                    • 2013
                                    • 31

                                    #42
                                    Zamieszczone przez Łabik
                                    U mnie po przejechaniu jakieś 4km mam już 90 stopni.
                                    W mieście jak stoję na światłach i mam włączony nawiew na średni poziom, to temperatura trzyma cały czas około 90 stopni nie zauważyłem większych spadków, może bardzo minimalne.
                                    A te 4km to chyba bez świateł i korków? Bo jak u mnie już do 90 dojdzie to też nie spada, tylko z tym dojściem ma problem jak są przestoje.
                                    Aktualnie O3 1.4 TSI 103kW (140KM)
                                    Poprzednia F1 1.4 50kW (68KM)

                                    Komentarz

                                    • Łabik
                                      Rider
                                      • 2013
                                      • 346
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                      #43
                                      Tak wyjazd z garażu i jazda bez zatrzymywania po 4km przy -8 stopni dochodzi do 90 stopni.
                                      Octavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki.
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75869
                                      http://www.youtube.com/channel/UCgYZicxNasAMuZs6oEIQvAA

                                      Komentarz

                                      Pracuję...