Zamieszczone przez Panoramix
Spadek temperatury cieczy chłodzącej
Zwiń
X
-
O tak. Trochę wkurzające to jest. Do tego przy dojeżdżaniu do skrzyżowań i hamowaniu silnikiem sterownik zwiększa niekiedy dawkę paliwa i auto zaczyna przyśpieszać zamiast zwalniać, a to już jest mocno wkurzające.Zamieszczone przez Przem78I jeszcze jedna rzecz jaką zauważyłem jak zaczęły się mrozy to to że wzrosły trochę obroty na luzie (wcześniej ok 650 rpm/min) teraz ok 850 rpm/min
[ Dodano: Sob 25 Sty, 14 15:51 ]
A do O3 ktoś z Was założył?Zamieszczone przez arturas03
Komentarz
-
-
Dołączę do tematu z pytaniem - dzisiaj przy -12 pomimo że temperatura w końcu doszła do ok 90 st (olej) (przy okazji - potwierdzam że 1.4 strasznie długo się nagrzewa) cały czas na wolnych obrotach miałem tak ok 1000 obr/min - spalanie 0,8 - 0.9 l /godz. Normalnie przy wyższych temperaturach standardowo 0.5 - 0.4 i ok 650 obr/min - też tak macie przy niskich temperaturach i trasach po mieście?
Komentarz
-
-
IMO chyba po to, żeby płynnie ruszać bez szarpnięć i zerwania przyczepności bez dodawania gazu. Dzisiaj testowałem i spokojnie można jechać do 3 biegu bez dodawania gazu, w zimę może to być pomocne przy jakiś trudnych podjazdach, zaspach itp. Kolejna ciekawostka spryskiwacze reflektorów działają do -10 *C później komputer blokuje przy - 9 działają normalnie przy - 11*C już nieZamieszczone przez tomekb1Tak tylko ciekawe po jaką cholerę tak zrobili. Rozumiem, że jak silnik jest zimny, ale jak ciepły?Zamieszczone przez TomcioTak.....przy niskich temperaturach komputer trzyma wyzsze obr. biegu jalowego.
Komentarz
-
-
Tylko może to być też niebezpieczne, kiedy samochód przy hamowaniu silnikiem przed skrzyżowaniem zamiast zwalniać, zaczyna przyśpieszać.Zamieszczone przez Przem78IMO chyba po to, żeby płynnie ruszać bez szarpnięć i zerwania przyczepności bez dodawania gazu. Dzisiaj testowałem i spokojnie można jechać do 3 biegu bez dodawania gazu, w zimę może to być pomocne przy jakiś trudnych podjazdach, zaspach itp.Zamieszczone przez tomekb1Tak tylko ciekawe po jaką cholerę tak zrobili. Rozumiem, że jak silnik jest zimny, ale jak ciepły?Zamieszczone przez TomcioTak.....przy niskich temperaturach komputer trzyma wyzsze obr. biegu jalowego.
Mogło by być tak, żeby to zwiększanie dawki działało tylko przy zimnym silniku, a potem, żeby było już normalnie. Ciekawe, czy dałoby radę jakoś zmienić ustawienia sterownika.
Komentarz
-
-
Wizyta w serwisie . Termostat jest ok . Powiedziano iż spadek temperatury spowodowany jest pobieranie ciepła potrzebnego do nagrzewania wnętrza . Gdy ustawiłem minimalny nadmuch , to wskaźnik szybko wskazał 90 stopni . Odbyłem jazdę innym autem ,z tym samym silnikiem .Zachowanie wskaźnika temperatury było identyczne jak w moim samochodzie .
Komentarz
-
-
Ja zauważyłem, że jak się ruszy na zimnym (na dworze ok -7) i jedzie bez postojów (czyt. bez świateł i korków) to po jakiś 5 minutach już się wskazówka rusza a 90 stopni ma po 10 minutach, ale jakiekolwiek zatrzymanie i wskazówka momentalnie spada
w F1 1.4 nawet tak nie było, faktycznie mogli to lepiej opracować ;P
Aktualnie O3 1.4 TSI 103kW (140KM)
Poprzednia F1 1.4 50kW (68KM)
Komentarz
-
-
U mnie po przejechaniu jakieś 4km mam już 90 stopni.
W mieście jak stoję na światłach i mam włączony nawiew na średni poziom, to temperatura trzyma cały czas około 90 stopni nie zauważyłem większych spadków, może bardzo minimalne.Octavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75869
http://www.youtube.com/channel/UCgYZicxNasAMuZs6oEIQvAA
Komentarz
-
-
Mam bardzo podobnie , ale 10 min przy 2 zatrzymaniach , nie pozwala osiągnąć na wskaźniku 90 stopniZamieszczone przez poldolotJa zauważyłem, że jak się ruszy na zimnym (na dworze ok -7) i jedzie bez postojów (czyt. bez świateł i korków) to po jakiś 5 minutach już się wskazówka rusza a 90 stopni ma po 10 minutach, ale jakiekolwiek zatrzymanie i wskazówka momentalnie spada
w F1 1.4 nawet tak nie było, faktycznie mogli to lepiej opracować ;P
Komentarz
-
-
A te 4km to chyba bez świateł i korków? Bo jak u mnie już do 90 dojdzie to też nie spada, tylko z tym dojściem ma problem jak są przestoje.Zamieszczone przez ŁabikU mnie po przejechaniu jakieś 4km mam już 90 stopni.
W mieście jak stoję na światłach i mam włączony nawiew na średni poziom, to temperatura trzyma cały czas około 90 stopni nie zauważyłem większych spadków, może bardzo minimalne.Aktualnie O3 1.4 TSI 103kW (140KM)
Poprzednia F1 1.4 50kW (68KM)
Komentarz
-
-
Tak wyjazd z garażu i jazda bez zatrzymywania po 4km przy -8 stopni dochodzi do 90 stopni.Octavia 3 1.4 Tsi Brąz Topaz Ambition+Amazing+Canton i inne dodatki.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75869
http://www.youtube.com/channel/UCgYZicxNasAMuZs6oEIQvAA
Komentarz
-


Komentarz